Open dag op basisscholen in Apeldoorn

OPEN DAG

Op woensdag 13 november 2024 houdt ook IKC VindingRijk (voorheen Woudhuis) weer een open dag. De laatste Open Dag op 3 april jl. werd heel goed bezocht!

IKC VindingRijk is een openbare school in de wijk “Het Woudhuis”. De school is gevestigd in het multifunctionele gebouw en wijkcentrum Het Bolwerk, waarin o.a. ook kinderdagverblijven en peuterspeelzalen zijn gevestigd.

U bent van harte welkom om onze nieuw ingerichte school te komen bekijken. Kom gerust langs om een indruk te krijgen van onze “nieuwe” school.

Wat kunt u verwachten van onze open dag?

Onze collega’s en vrijwilligers staan de hele dag klaar om u een goed beeld te geven van onze school.

Rondleiding door de school

U krijgt een rondleiding door de school onder begeleiding van leerlingen uit groep 7/8;

U krijgt de mogelijkheid om vragen te stellen aan docenten én ouders van huidige leerlingen;

U proeft de sfeer van onze school; u ziet de klaslokalen en kunt lesmateriaal bekijken

… en natuurlijk een lekkere kop koffie of thee of een glaasje limonade nuttigen!

U kunt verschillende klaslokalen binnen lopen en een les bijwonen en een gesprek hebben met de directie van de school.

Het kiezen van een basisschool die past bij ouders en kind is belangrijk. De basisschoolperiode is een periode die zo leuk en leerzaam mogelijk moet zijn. Overwegingen om te kiezen voor een school zijn heel persoonlijk. Wilt je een blokje om rijden of liever een school in de buurt? Welke opvangmogelijkheden zijn er? Hoe wordt de lesstof aangeboden? Hoe is de sfeer op school? Wat biedt een school kinderen die extra ondersteuning of juist meer uitdaging nodig hebben?

Ook voor peuters is deze open dag een leuk moment om alvast een kijkje te nemen op de basisschool.

De meeste leerlingen op onze school komen uit de wijk, waarbij ouders bewust hebben gekozen voor een openbare en kleinere school in de buurt.

Onze school werkt ook nauw samen met kinderopvang Doomijn, die gevestigd is in ons schoolgebouw. Deze opvang kan variëren van kinderdagverblijf en peuteropvang tot voorschoolse en buitenschoolse opvang (BSO). Op onze school heten de medewerkers van de opvang u ook van harte welkom!

U bent dus van harte welkom om o.a. onze nieuwe “Studio Rust”, ons Bureau Bouwhoek en onze Werkplaats Fantasierijk te bezoeken.

Toelatingsbeleid