School Maatschappelijk Werkster

Berna Velderman is vanaf 1 januari 2023 de nieuwe schoolmaatschappelijk werkster op IKC Vindingrijk. Ze stelt zich aan u voor.

Mijn naam is Berna Velderman en vanaf dit jaar ben ik de nieuwe schoolmaatschappelijk werkster bij basisschool IKC Vindingrijk.

Wanneer kun je terecht bij mij als schoolmaatschappelijk werkster? Soms maak je je als ouder/verzorger zorgen over je kind. Dan kun je daar altijd over praten met iemand op school, zoals de leerkracht of de intern begeleider, maar je kunt ook in gesprek gaan met de schoolmaatschappelijk werker.

Bijvoorbeeld als je vragen hebt over de opvoeding en/of ontwikkeling van je kind. Of je maakt je zorgen over het gedrag: je kind is lusteloos of juist overactief; of heeft moeite met het aangaan van contacten met leeftijdsgenoten of bijvoorbeeld pesten. Ook kun je bij mij terecht met vragen over echtscheiding, financiën, sporten en/of activiteiten in de wijk.

Ik luister naar je verhaal, ik kan tips geven, of met je meedenken en helpen zoeken naar een passende oplossing. Schoolmaatschappelijk werk is vrijwillig en je kunt er ook zelf weer mee stoppen. De gesprekken zijn vertrouwelijk en er zijn geen kosten aan verbonden.

Alleen met jullie toestemming praten wij met anderen over jullie vraag. Het is wel fijn, wanneer school weet dat er contact is met ons, maar niet automatisch wat wij precies bespreken.

Mocht je vragen voor mij hebben of graag eens iets willen bespreken dan kun je mij rechtstreeks benaderen via onderstaand telefoonnummer of mailadres.

06 – 302 644 32 b.velderman@stimenz.nl

Werkdagen: maandag, dinsdag en woensdag