Schaken op school

woensdag 31 augustus 2022

Schaken op school

Schaaklessen van meester Karel . Meester Karel was bij ons in de groepen 3/4, 5/6 en 7/8 zodat ieder kind kennis kan maken met het schaakspel! De betrokkenheid in groep 5/6 was hoog zoals u kunt zien. Schaken is een leuk uitdagend spel. Je leert spelenderwijs kritisch en creatief denken, problemen oplossen en plannen maken. Je leert met elkaar overleggen en oefent zelfbeheersing: ‘Kijk eerst wat je tegenstander kan doen!’ De eerste lesserie van dit seizoen voor leerlingen van Het Woudhuis begint maandag 29 augustus. Gediplomeerd schaakleraar Karel van Delft geeft de lessen. De lessen zijn geschikt voor beginners en gevorderden. Dat kan door de workshopachtige opzet. De schaaklessen zijn een initiatief van Schaakacademie Apeldoorn.