Thema van bovenaf

woensdag 8 maart 2023

Vanaf deze week start de school met het brede thema ‘Van bovenaf’. Bij groep 1/2 en 3/4 gaan de kinderen vanuit praten aan de slag, want dat zijn natuurlijk belangrijke figuren als het gaat om kaartlezen.

In groep 5/6 hebben de kinderen al behoorlijk veel kennis van kaarten en werken toe naar het maken van maquettes.

In groep 7/8 werken de kinderen aan een vakantiebeurs waar vele landen vertegenwoordigd zullen zijn.

MEDITEREN
Tijdens de talentklas richten we ons niet van boven af, maar van binnen uit. Dit doen we o.a. door de kinderen te leren wat mediteren is, zodat zij leren hoe je je kan concentreren, ontspannen en dat de verbeeldingskracht hierbij belangrijk is. Onderzoek toont namelijk aan dat ook kinderen baat hebben bij meditatie. Ze hoeven hun gevoelens van boosheid of angst dan niet weg te duwen, maar deze kunnen afnemen door meditatie.