Schoolplein

woensdag 25 januari 2023

Eindelijk is het zover!!! De aannemer Wilbrink Buiten spelen gaat vanaf 9 februari aan de slag met de zowel het grote plein als met het kleuterplein.

Wat gaat er gebeuren? Op het grote plein investeren we in groene zones en afwatering, schuilplekken en diversiteit. Op het kleuterplein wordt het verkeersplein aangepakt en verbeterd en er wordt een loket gemaakt en er komt een speelinstrument bij de zandbak. De pleinen worden voorzien van groene hagen zodat het hekwerk niet meer zo opvallend aanwezig is. Daarbij gaat het hoge hekwerk bij de fietsenstalling ook verwijderd worden zodat er meer natuurlijke grenzen ontstaan.

Waarom ook alweer? Een rijk schoolplein draagt bij aan onze educatieve mogelijkheden, de natuurlessen zijn dichtbij school uit te voeren maar ook werkvormen voor taal of rekenen worden (nog) leuker als je buiten bent. Tijdens pauze zorgt het ook voor verrijkt spel. Een groene omgeving waar je weg kan duiken, uitdagende routes kan rennen of juist lekker kan chillen geeft veel meer mogelijkheden. Zo heeft elk kind wat te kiezen en komt tot ontspanning. Dat is belangrijk want er wordt hard gewerkt en mogelijke afwisseling zorgt voor balans. Een bijkomend effect is dat kinderen ook minder snel in conflict komen met een ander, je geeft elkaar de ruimte.