Communicatiestroom

dinsdag 5 juli 2022

Bij de ouderavond ging het vooral over communicatie. Eén van de meest lastige dingen in het dagelijks bestaan. Om nu al wat richting te geven over onze (digitale) communicatiestromen een overzicht:

In de brief staan de ontwikkelingen op schoolniveau. Frequentie: om de 4 weken.

Parro
De leerkrachten houden de ouders op de hoogte van zaken in de groep van het kind.

Teamleden plaatsen korte berichten die op korte termijn van belang zijn.

Gesprekken via Parro bestaan uit mededelingen van de ouder of leerkracht. Als er inhoudelijk overlegd of bijgepraat moet worden, dan gebeurt dit telefonisch of tijdens een geplande afspraak.

Mail
De teamleden/directie houden ouders op de hoogte van zaken die op lange termijn van belang zijn. Er volgt een korte mededeling van uitgaande post via Parro.

Website
Op de site staat de actuele agenda van de school en de schoolgids. Bij de groepen verschijnt per kwartaal groepsnieuws. Dit nieuws is voor nieuwe ouders om te kijken wat er in de school gebeurt. U ontvangt het nieuws al eerder via Parro of Nieuwsbrief.