Apeldoornse Basisscholen Kampioenschappen

woensdag 27 januari 2016

downloadAfgelopen zaterdag kwamen vijf scholenteams van Leerplein055 uit op de Apeldoornse Basisscholen Kampioenschappen op het Walterbosch College. De kinderen van Het Woudhuis, De Bundel en De Vliegenier schaken allen bij schaakclub “de PION”.

Zaterdagochtend stonden de kinderen én hun coaches klaar om de strijd aan te gaan tegen elkaar én tegen de teams van de andere deelnemende scholen. Twee teams kwamen voor het eerst uit bij de aspiranten. En dan is het flink pittig om je te weren tegen de meer ervaren spelers. Ondanks veel verloren partijen bleef de stemming erin.
De ervaren teams van De Bundel en De Vliegenier wisten veel punten binnen te halen. De Vliegenier 1 eindigde op de vierde plaats en De Bundel werd tweede. Beide teams hebben een ticket om mee te doen aan de Gelders Kampioenschappen. TOP!

Onze dames deden het ook geweldig.Sabrina van Het Woudhuis en Fleur van De Bundel veroverden de titel “beste meisje” van respectievelijk de pupillen en de aspiranten.

Monique van den Bos