Schoolfruit

woensdag 20 december 2017

Vanaf half november krijgen alle kinderen van het Woudhuis op  dinsdag, woensdag en donderdag  groente en/of fruit op school tijdens het pauzehapje. Op deze wijze proberen we alle leerlingen een gezonde boost te geven.  De school krijgt gratis fruit en groente: 3 stuks per leerling per week, 20 weken lang. Zo maken kinderen kennis met allerlei soorten fruit en groente. We maken het samen klaar in de klas en vragen alle kinderen om te proeven. Het kan voorkomen dat kinderen niet genoeg hebben aan dit stuk fruit of het fruit van de week echt niet lekker vinden. In dat geval vragen wij u een extra of ander stuk fruit wat uw kind wel lekker vindt mee te geven naar school. Zo eten toch alle kinderen op dinsdag, woensdag en donderdag fruit tijdens de ochtend pauze. Op maandag en vrijdag mag er een (gezonde) koek mee naar school.